פרק ח- מנהיגותו של גדעון
המלחמה והמרדף אחר המדיינים משמשים ביחידה זו רקע לעימות בין גדעון לבין אנשי שבט אפרים. ההצטרפות של בני אפרים למרדף אינה ספונטאנית, ואינה דומה להצטרפותם של הלוחמים מנפתלי מאשר וממנשה שנזעקו והגיעו לשלב המרדף מבלי שגדעון שלח אליהם שליחים. כאשר מדובר באנשי שבט אפרים מדגיש המספר כי גדעון ביקש מהם להצטרף כבר מראשית הקרב.
כיאה למנהיג בעל שיעור קומה, גדעון מונע מלחמת אחים כיצד הוא עושה זאת?
קרא את הפרק וענה על השאלות הבאות :
1. מה היה חלקם של שבט אפרים במלחמת גדעון?
2. על מה מתלוננים אנשי אפרים?
3. כיצד מרגיע גדעון את אנשי אפרים ? בדברי ההרגעה הוא משתמש במשל מהו המשל ומהו הנמשל ?
4. בפסוקים 4 -21 גדעון ממשיך לרדוף אחר מלכי המדיינים מדוע? ציין שתי סיבות.
5. מדוע סירבו אנשי סוכות ופנואל לתת לגדעון לחם ומים? וכיצד הוא מענישם לאחר שלכד את מלכי מדיין?
6. בפסוקים 22- 35 מוצעת המלוכה לגדעון. מה ההבדל בין שופט/ מושיע ,תפקיד שמילא גדעון לבין ההצעה להיות למלך?
7. מדוע סירב גדעון לקבל את המלוכה? הבא ראייה לנימוק בו השתמש גדעון בסירובו.
8. גדעון הקים את האפוד כדי שבני ישראל יזכרו את עזרת ה' בניצחון על מדיין. כיצד התייחס העם לאפוד שהקים גדעון?
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה