פרק ראשון – קטע שלא נלמד (12 נקודות)
קרא יהושע, ט', 3-24, 27.
ענה על שלוש שאלות: על שאלה 1 (חובה) ועל שתיים מהשאלות 2-4. (לכל שאלה – 4 נקודות)
ענה על שאלה 1 (חובה).
1. הגבעונים מבקשים מעם ישראל לכרות להם ברית.
א. הגבעונים טענו שבאו מארץ רחוקה, אולם למעשה הם באו מארץ קרובה.
בסס את שני החלקים של קביעה זו על הכתוב. (2 נקודות)
ב. מה הייתה התגובה הראשונית של יהושע ואנשיו לבקשת הגבעונים, ומה הייתה תגובתם לאחר ששמעו את דברי הגבעונים? (2 נקודות)
ענה על שתיים מהשאלות 2-4.
2. תיאור מעשה הגבעונים חוזר בשתי גרסאות: פעם מפי המְסַפֵּר (פסוקים 4-5);
ופעם מפי הגבעונים (פסוקים 11-13).
ציין שלושה הבדלים בין הגרסאות, וכתוב כיצד אפשר להסביר, באמצעות ההבדלים שציינת, את המסופר בפסוק 15.
3. א. כיצד מנמקים הגבעונים את בקשתם לכרות ברית? (2 נקודות)
ב. ניתן לראות במקרא שני סוגי בריתות בין בני אדם: ברית בין שווים וברית חָסות.
מהו סוג הברית שנכרתה עם הגבעונים? הסבר, והיעזר בתשובתך לסעיף א. (2 נקודות)
4. קרא פסוקים 19-24, 27 בקטע שלפניך.
יהושע והנשיאים נתקלים בבעיה של התנגשות שני צווים.
א. מה הם הצווים המתנגשים על פי פסוקים 19, 24? (2 נקודות)
ב. כיצד נפתרת בעיה זו? (2 נקודות)
1.ערוך השוואה בין שני הסיפורים על פי הקריטריונים המופיעים בטבלה. כתוב את הפסוק המתאים ואת הדברים בלשונך
קריטריונים להשוואה | סיפור רחב פרקים ב' ו' | סיפור הגבעונים פרק ט' |
1.הפעולה שננקטה | ב' 15 -16 | פרק ט' 4, 6 |
2.הסיבה לפעולה | | |
3.מטרת הפעולה | | |
4.הכרה בכוחו של ה' | | |
5.השבועה וההבטחה שניתנה על ידי ישראל | | |
6.גורלם | | |
2.מתוך ההשוואה בין שני הסיפורים כאמור עולה בקורת לגבי התנהלותו של יהושע כמנהיג העם, מהי הביקורת?
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה